Beeway. www.beeway.com.tw Reference source from the internet.

באלקטרוניקה, מתנד הוא מעגל חשמלי (או רכיב מוכלל) היוצר אות חשמלי מחזורי, לרוב גל סינוס או גל מרובע. תדר המתנד עשוי להיות מפחות מהרץ ועד עשרות גיגה-הרצים.


[עריכה] סוגים של מתנדים אלקטרוניים

יש שני סוגים עיקריים של מתנדים אלקטרוניים: מתנד הרמוני ומתנד relaxation

[עריכה] מתנד הרמוני (סינוסואידי)

אות סינוסואידי

אות סינוסואידי

המתנד ההרמוני יוצר גל סינוסואידי. בבסיסו הוא מגבר שמוצאו מחובר למסנן צר-סרט, שמוצאו מחובר לכניסת המגבר. כאשר מדליקים את המגבר, מופיע רעש במוצא שלו. הרעש עובר דרך המסנן כך שרק תדרים שהם בתחום הצר שמעביר המסנן מועברים בחזרה אל כניסת המגבר, ואלו מוגברים יותר ויותר כיוון שהתהליך חוזר על עצמו. תוך מספר מחזורים קטן מתייצב המתנד ומגיע למצב עמיד. אז מתקבל במוצא המגבר אות שמורכב מתחום צר של תדרים, שמרכזו הוא התדר המרכזי של המסנן, ורוחבו הספקטרלי נקבע על ידי רוחב המסנן.

ניתן לצמד אל המסנן גביש פיאזואלקטרי (לרוב מקוורץ) כדי לייצב את תדר התנודה. תכנון כזה מכונה מתנד גבישי.

את ההגברה והסינון ניתן להשיג במגוון של דרכים, ולכן ישנן גישות שונות לתכנון מתנדים הרמוניים, ביניהן מתנד הארטלי, מתנד קולפיטס ומתנד קלאפ.

[עריכה] מתנד רלקסציה

במתנדי רלקסציה משתמשים ליצירת גל שאינו סינוסי, כגון גל מרובע או "שן מסור". המתנד מכיל רכיב לא לינארי, למשל טרנזיסטור, שפורק באופן מחזורי את האנרגיה הטעונה בקבל או במשרן, וכך גורם לשינויים מהירים במוצא.

במתנדי רלקסציה לגל מרובע אפשר להשתמש ליצירת אות השעון הדרוש למעגלים ספרתיים מסוימים, למשל מונים או "טיימר"ים, אך מתנדים גבישיים עדיפים עליהם בגלל יציבותם.

במתנדי גל משולש או שן מסור משתמשים במעגלי תזמון לאותות הסריקה האופקית בשפופרות קרן קתודית באוסצילוסקופים ובטלוויזיות. במחוללי דפקים ניתן להשתמש בגל המשולש כדי ליצור קירוב של גל סינוס. סוג אחר של מתנד רלקסציה הוא המולטי-ויברטור.

歡迎進入Beeway的憶想世界以記憶體為基調 結合創新科技、設計美學、健康概念、工業藝術、與時尚流行等元素, 賦予隨身碟更豐富多元的面貌.

Beeway專門設計製造USB隨身碟飾品,最新產品為高品質的鈦鍺USB隨身碟項鍊組

Mail:sales.beeway@msa.hinet.net www.beeway.com.tw

TEL:886 4 24759277 FAX:886 4 24714839

We manufacture and design USB Flash Drive Disk / Memory Stick with accessory by combining advanced tech, stylish esthetics, health concept, craft, and fashion. Creativity is our best power.

隨身碟,U, 禮物鈦鍺項鍊Alc'hwez USBUSB stickUSB flash paměťUSB-nøgleUSB-MassenspeicherUSB flash driveUSB-poŝmemoriloMemoria USBMälupulkUSB-muistiClé USBMemoria USBהחסן ניידUSB-tykačUSB ֆլեշ քարտClave de memoria USBUSB flash driveChiave USBUSBメモリUSB 플래시 드라이브Pemacu kilat USBUSB-stickMinnepinneMinnepinnePamięć USBUSB FlashdiskUSB flash driveUSB flash driveJednotka USB flashUSB-ključ USB-minneแฟลชไดรฟ์ USB
arrow
arrow
    全站熱搜

    beeway 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()