Mil Mi–24 | ||
---|---|---|
A lengyel légierő Mi-24D helikoptere | ||
Általános jellemzők | ||
Feladatkör | Harci helikopter | |
Személyzet | 2 fő (pilóta, másodpilóta) | |
Első repülés | 1969 | |
Rendszerbe állás | 1970 | |
Gyártó | Mil Moszkvai Helikoptergyár | |
Méretek | ||
Hossz | 17,5 m | |
Rotorátmérő | 17,3 m | |
Magasság | 6,5 m | |
Fesztáv | 6,5 m | |
Tömegadatok | ||
Üres tömeg | 8500 kg | |
Terhelve | ||
Maximális felszállótömeg | 12 000 kg | |
Kapacitás | 8 fő vagy 4 hordágy | |
Hajtóművek | ||
Hajtómű | Két Izotov TV–3–117 turbina | |
Teljesítmény | 2×1600 kW (2×2200 LE) | |
Teljesítményadatok | ||
Maximális sebesség | 335 km/h | |
Hatótávolság | 450 km | |
Szolgálati csúcsmagasság | 4500 m | |
Emelkedés |
A Mi–24 a Szovjetunióban a Mil Tervezőiroda által kifejlesztett, majd a Szovjet Légierőben 1976-ban szolgálatba állított harci helikopter.
Az 1960-as évektől ugrásszerűen megnőtt a helikopterek alkalmazása a harctéren. A koreai háború rádöbbentette az Egyesült Államokat arra, hogy milyen fontos a helikopterek alkalmazása a csatatéren. A vietnami háború során a helikopterek szerepe rendkívül megnőtt. Az Egyesült Államok új harci helikopterek fejlesztésébe kezdett. Hamarosan megszülettek a Bell AH–1 és Lockheed AH–56 típusok. Ezek a gépek a személyzeten kívül más személyt nem szállíthattak. A 60-as években a Szovjetunió is belekezdett egy új típus fejlesztésébe. Mihail Leontyevics Mil vezette tervezőigárda megbízást kapott egy harci helikopter kifejlesztésére. A tervek 1966-ra készültek el, a prototípus megépítésére 1967-ben kaptak engedélyt. Az új helikopter a személyzeten kívül már katonákat is szállíthatott. A gép kezdetben a V-24 típusmegjelölést kapta. A bemutatkozó repülésre 1969-ben került sor.
Története [szerkesztés]
A helikopter alapját a már gyártott Mi-8 szolgáltatta. A helikopter sok hasonlóságot mutat a Mi-8-assal. A gép méretei lecsökkentek, a szerkezet stabilitása megnőtt. A harci bevetésekhez páncélozták a pilóták kabinját és a deszantteret. A helikopter két oldalán segédszárnyakat helyeztek el különböző fegyverek felfüggesztésére, ill. vízszintes repülésnél felhajtóerőt is termeltek. A futóműveket behúzhatóra cserélték. A prototípus először 1969. szeptember 19-én emelkedett a levegőbe V-24 típusjelzéssel. Mihail Leontyevics Mil, a helikopter tervezője 1970 januárjában elhunyt. A fejlesztés tovább folytatódott. A sorozatgyártás 1972-ben indult meg az A változat gyártásával a néhai Szovjetunió területén. Az A változat gyártása 1975-ben fejeződött be 550 példánnyal. 1975-ben elkezdődött az áttervezett D változat gyártása. A gép orr-részét teljesen átépítették, a pilóta és az operátor egymás mögött/felett két külön fülkében foglalt helyet, tandem elrendezésben. A fegyverzetet is modernizálták, az orrban egy új négycsövű 12,7 mm-es géppuskát helyeztek el. A D változatból kb. 2500 készült. A különböző változatokból összesen 5000 darab készülhetett.
Főbb típusváltozatai között megemlítendő a Mi-24D, a Sturm rakéták indítására alkalmas Mi-24V, a Mi-24-n alapuló Mi-24P, amelynél a négycsövű 12.7 mm-es űrméretű géppuskát felváltotta egy, a törzselsőrész oldalára erősített GS–30K vagy másképp GS–30–2 jelű 30 mm-es ikercsövű, Gast-elven működő gépágyú. Ismert még a Mi-24VP, amely a Mi-24V és P típusok ötvözete, alapvetően a V sárkánya, de az orrban egy forgatható GS–23L típusú gépágyú található. A Mi-35 és Mi-35M verziók jellemzője a csökkentett méretű fesztáv, a modernizált elektronika és a futómű behúzhatóságának elhagyása. A 90-es évek közepén a nyugati légibemutatókon megjelent Mi-35M a Mi-24VP alapján készült, GS–23L gépágyúval, de nem behúzható futóművel, a Mi-28-as X alakú faroklégcsavarjával, és főrotorjával. További jellemzője volt a részben francia eredetű fedélzeti elektronika. Sorozatgyártásba nem került, a koncepció elemeit az orosz légierő számára készült Mi-24PN, vagy újabban szintén Mi-35P néven ismert és a Mi-24P-k modernizálásából született gépeknél láthatjuk viszont. Ez utóbbiból már legalább egy század repül, de a költségesebb különbségek (Mi-28-as hajtásrendszere) nélkül, a kisebb szárnycsonkokkal, a nem behúzható futóművekkel és új, éjszakai bevetésre is alkalmassá tevő célzókészülékkel.
Háborús tapasztalatok, részvételek [szerkesztés]
A helikopter típusai [szerkesztés]
A gép fegyverzete [szerkesztés]
Beépített fegyverzet: Jakusev-Borzov JakB–12,7 12,7 mm-es négycsövű, Gatling-rendszerű (forgócsövű) géppuska (Mi-24D-V); GS–30K 30 mm-es ürméretű Gast-elven működő gépágyú (Mi–24P,PN, Mi–35), GS–23L ikercsövű Gast- elven működő 23 mm-es gépágyú (Mi–24VP, Mi–35M)
Bombák: 1500 kg bombateher
Rakéták: 4 db Falanga irányított páncéltörő rakéta (Mi-24D) 4, vagy 8db Sturm páncéltörő rakéta (Mi-24V,P,VP) 16db Ataka páncéltörő rakéta (Mi-24PN, Mi-35, Mi-35M)
Tov. fegyverzet: 4 db UB–32–57-es nemirányított SZ–5-ös 57 mm-es rakétákat tartalmazó konténer, illetve 4 db B–20 SZ–8-as 80 mm-es nemirányított rakétákat tartalmazó konténer, 2 db SZ–24-es nemirányított rakéta, 2 db FAB–100 100 kilogrammos, FAB–250 250 kilogrammos vagy 2 db FAB–500M62 500 kilogrammos nemirányított bombafegyverzet, 2 db 23 mm-es ikercsövű gépágyút tartalmazó konténer, vagy magában 1 db 40 mm-es automata gránátvetőt, két 12,7 mm-es négycsövű nehézgéppuskát magában foglaló konténerből 2 db a szárnyak belső fegyvertatóin. esetenként felszerelhető a KMGU aknaszóró konténerből is 2 db.
歡迎來到Bewise Inc.的世界,首先恭喜您來到這接受新的資訊讓產業更有競爭力,我們是提供專業刀具製造商,應對客戶高品質的刀具需求,我們可以協助客戶滿足您對產業的不同要求,我們有能力達到非常卓越的客戶需求品質,這是現有相關技術無法比擬的,我們成功的滿足了各行各業的要求,包括:精密HSS DIN切削刀具、協助客戶設計刀具流程、DIN or JIS 鎢鋼切削刀具設計、NAS986 NAS965 NAS897 NAS937orNAS907 航太切削刀具,NAS航太刀具設計、超高硬度的切削刀具、醫療配件刀具設計、汽車業刀具設計、電子產業鑽石刀具、木工產業鑽石刀具等等。我們的產品涵蓋了從民生刀具到工業級的刀具設計;從微細刀具到大型刀具;從小型生產到大型量產;全自動整合;我們的技術可提供您連續生產的效能,我們整體的服務及卓越的技術,恭迎您親自體驗!!
BW Bewise Inc. Willy Chen willy@tool-tool.com bw@tool-tool.com www.tool-tool.com skype:willy_chen_bw mobile:0937-618-190 Head &Administration Office No.13,Shiang Shang 2nd St., West Chiu Taichung,Taiwan 40356 http://www.tool-tool..com / FAX:+886 4 2471 4839 N.Branch 5F,No.460,Fu Shin North Rd.,Taipei,Taiwan S.Branch No.24,Sec.1,Chia Pu East Rd.,Taipao City,Chiayi Hsien,Taiwan
Welcome to BW tool world! We are an experienced tool maker specialized in cutting tools. We focus on what you need and endeavor to research the best cutter to satisfy users’ demand. Our customers involve wide range of industries, like mold & die, aerospace, electronic, machinery, etc. We are professional expert in cutting field. We would like to solve every problem from you. Please feel free to contact us, its our pleasure to serve for you. BW product including: cutting tool、aerospace tool .HSS DIN Cutting tool、Carbide end mills、Carbide cutting tool、NAS Cutting tool、NAS986 NAS965 NAS897 NAS937orNAS907 Cutting Tools,Carbide end mill、disc milling cutter,Aerospace cutting tool、hss drill’Фрезеры’Carbide drill、High speed steel、Milling cutter、CVDD(Chemical Vapor Deposition Diamond )’PCBN (Polycrystalline Cubic Boron Nitride) ’Core drill、Tapered end mills、CVD Diamond Tools Inserts’PCD Edge-Beveling Cutter(Golden Finger’PCD V-Cutter’PCD Wood tools’PCD Cutting tools’PCD Circular Saw Blade’PVDD End Mills’diamond tool ‘Single Crystal Diamond ‘Metric end mills、Miniature end mills、Специальные режущие инструменты ‘Пустотелое сверло ‘Pilot reamer、Fraises’Fresas con mango’ PCD (Polycrystalline diamond) ‘Frese’Electronics cutter、Step drill、Metal cutting saw、Double margin drill、Gun barrel、Angle milling cutter、Carbide burrs、Carbide tipped cutter、Chamfering tool、IC card engraving cutter、Side cutter、NAS tool、DIN or JIS tool、Special tool、Metal slitting saws、Shell end mills、Side and face milling cutters、Side chip clearance saws、Long end mills、Stub roughing end mills、Dovetail milling cutters、Carbide slot drills、Carbide torus cutters、Angel carbide end mills、Carbide torus cutters、Carbide ball-nosed slot drills、Mould cutter、Tool manufacturer.
ようこそBewise Inc.の世界へお越し下さいませ、先ず御目出度たいのは新たな
情報を受け取って頂き、もっと各産業に競争力プラス展開。
弊社は専門なエンド・ミルの製造メーカーで、客先に色んな分野のニーズ、
豊富なパリエーションを満足させ、特にハイテク品質要求にサポート致します。
弊社は各領域に供給できる内容は:
(3)鎢鋼エンド・ミル設計
(4)航空エンド・ミル設計
(5)超高硬度エンド・ミル
(7)医療用品エンド・ミル設計
弊社の製品の供給調達機能は:
(4)オートメーション整備調達
留言列表